Nakolik může dotazník, v němž je student před testem dotázán na barvu pleti, ovlivnit vlastní schopnosti při jeho řešení? Proč je Coca Cola úspěšnější než Pepsi, i když u ochutnávačů vítězí Pepsi? Jak je možné na základě krátkého hovoru doktora s pacientem odhalit, jak velká je šance, že daný lékař bude někdy žalován za zanedbání péče? Jak je možné na základě hodinového hovoru manželů s 95% úspěšností říci, jestli spolu budou ještě za 15 let? Proč se pouhé vytvoření výrazu na obličeji korespondujícím se stresovou emocí promítne zpět fyziologicky stejně jako vybavení si nějakého stresového zážitku?O tom všem je knížka Mžik od Malcolma Gladwella. Není to učebnice. Její autor není vědec, ale novinář. Přesto si vzal rok volna a napsal tuhle fascinující knížku o věcech, kterým v podstatě nevěnujeme pozornost. Doporučuji.