
Zůstaňme ještě u stříleček z vlastního pohledu. Člověk se chová obvykle tak, že při střelbě na pohybující se cíl míří podle polohy přímo na objekt. Úspěšný BOT naopak dopočítá pozici na základě pohybu hráče, čili vystřelí v tom směru, kde by měl hráč být v okamžiku dopadu projektilu. Například BOTi v Untreal Tournament 3 tak střílí na základě toho, kde se hráč vyskytoval před několika milisekundami, což působí lidštěji a je to způsob, jak situaci hráč vyhodnocuje.
Zbytečné je také nadávat na hry, kdy strážcům v komplexu „jakoby nevadí“ že postrádají svého kolegu, který se nechal odlákat na lesklý předmět na zemi. O tom ale celé hraní je. Pokud by počítač skutečně reflektoval situaci a vyvolal globální poplach, hráč by neměl šanci. Doporučuji květnový EDGE, který - mimo destíky pro Grand Theft Auto 4 – připravil i čtivý článek Artificial Idiocy.